11 Ocak 2008 Cuma

Tuzlu Kurabiye ve Sobe


Önce tarif sonra sobe...

Malzemeler:

250 gr oda sıcaklığında margarin

2 yumurta

1/2 çorba kaşığı tuz

1 çorba kaşığı sirke

1 paket kabartma tozu

Aldığı kadar un

Yapılışı:Bütün malzemeleri karıştırarak yumuşak bir hamur elde hazırlıyoruz.Hamuru buzdobında 15-20 dak. beklettikten sonra merdaneyle yaklaşık yarım cm. kalınlığında açıyoruz. Kurabiye kalıplarıyla şekil verdikten sonra üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpiyoruz.170 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.Fırından çıkarıp biraz bekletip servis yapıyoruz.Afiyet Olsun...


Evettttt sıra bende.Dün ayyachat te sohbet ederken bende kızlara soruyordum,nedir bu sobeleme işi diye;öğrendim.Böyle oluyormuş meğer.Bugün arkadaşım http://atesmutfakta.blogspot.com/ Kevser beni sobelemiş.E gereği neyse yapalım bakalım bizde.Haydi hayırlısı.

İşte hakkımdaki 7 gerçek.

1-Pasta,kek börek vs. yapmayı çok severim.Amaaaa salçalı,soğanlı yemek yapmaktan nefret ederim.Bir yemek blogu sahibi için tuhaf değilmi?

2-Boğa burcuyum.Tam bir boğa burcu kadınıyım.Evcimenim,mutfağı severim,aileye çok önem veririm.

3-Oğluma hastalık derecesinde düşkünüm ve bu konuda rahatsız edici derecede evhamlıyım.(oğlumun öğretmenleri çok iyi bilir).İtiraf ediyorum;sanırım pek iyi bir kayınvalide olmayacağım.

4-Hayatta en büyük arzum çok çalışıp,oğluma iyi bir gelecek hazırlamak.Emekli oluncada torun bakmak istiyorummmmmm.

5-Evde yemekte misafir ağırlamayı çok severim.Kendimi hazırlık için öyle harab ederimki.Misafirler gidince 2 gün hasta yatarım.(Laf aramızda eşim çok kızıyor bu huyuma)

6-Sanırım biraz hiperaktifim.Oğlumda bana benzemiş.İkimizde dur durak bilmiyoruz.Uykuyu pek sevmiyoruz.

7-Veeee son insanlarla çok çabuk kaynaşırım.Sevdiğim insanı asla unutmam.Görüşmesem bile...

1-Blog yazmaya ilk defa ne zaman başladım ?

Blogspotta Kasım 2007 de başladım.Ama daha önce blogcuda 3 sayfam var.Bu arada onlarıda sölim. http://serilmoda.blogcu.com/ http://ilkerergin.blogcu.com/ http://efeergin.blogcu.com/

2-Blog yazılarımın konusunun belli bir çizgide olması için çaba gösteriyor muyum ?Yoksa içimden geldiği gibi mi yazıyorum ?

Öyle sayılır.Çünkü bence eğer sadece yemek bloguysa sadece yemek olmalı.Zaten insanların yemek bloglarını dolaşma amacı belli.

3- Blog yazmak için gün içinde bazı şeylerden feragat ediyor muyum ?

Evet bazen ediyorum.Ama küçük çocuğum olduğu için genelde o uyuduktan sonra yazmayı tercih ediyorum.

4- Blog yazmak benim için eğlenceli bir uğraşken şimdi artan bekleyiş yüzünden zorunlu bir hal almaya başladı mı ?

Ben çok eğlendiğim için kendimi sürekli zorunlu hissediyorum.Blog yazarken kendimi herşeyden soyutluyorum.Sanırım kendime terapi uyguluyorum.Günün bütün yorgunluğunu atıyorum pc nin başında.Hele birde güzel,samimi yorumlar gelince değmeyin keyfime...

5 - Blog yazmayı ne kadar sürdüreceğim ?

Valla pek bırakmayı düşünmüyorum.Çünkü şu an blog yazmak en keyif aldığım işlerden biri.E böyle olunca neden bırakayım.

Kevser'cim sana çok teşekkür ederim.Sıra bana geldi bende canım arkadaşlarım; http://cafeikra.blogspot.com/ / İlker ve

http://ebrulitatlar.blogspot.com/ /Ebru'yu sobeliyorum.Kolay gelsin arkadaşlarım.

11 yorum:

ebrulitatlar dedi ki...

İlker'cim kurbişler nefs. Ellerine sağlık canım. Sorularınada cevap verdim. Sevgiler, iyi haftasonları.

meleginmarifetleri dedi ki...

ilkercim kurabiyeler nefis.
sobe çok içten herşey mükemmel sen kendini çok harap etme canım boşveer hadi öptüm baay

Damak Tadı dedi ki...

Kurabiyelerin çok şık ve nefisler İlker'ciğim,ellerine sağlık canım.

Sevgiler

Ilker Erdem dedi ki...

Sevgili arkadasim sayfanda hersey harika.Iki gunde aldigim bu ikinci sobe. Sagol canim ben de ictenlikle cevaplarim sorulari. sevgiler optum.

NiNo dedi ki...

nefissssssss

keskinli dedi ki...

selam canim
bak eristemi aldim geldim tabagida bos götürmüyorum kurabiyelerden doldurdum gidiyorum sobeyide ögrenmissin artik kurtulamassin öptüm görüsürz

Yaren dedi ki...

Tuzlu kurabiyeler nefis görünüyor,ellerine saglik canim,yaninda ibr de cay oh ne güzel.Iyi hafta sonlari diliyorum.

umran dedi ki...

Nefis gorunuyor kurabiyeler ellerine saglik. Ziyaretin icin tesekkurler.

EZGi :)) dedi ki...

kurabiyeler enfesss...
ellerinize saglık
sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok güzel olmuşlar.
Ben de çok sık yaparım çayın yanına:)

sevimin sayfasi dedi ki...

kurabiye canavari olarak söyliyorum
kurabiyeler harika
ellerine saglik

Special design for İlker'in Mutfağı by GeCe